sâmbătă, aprilie 05, 2014

Campanie de prevenţie a mobbing-ului în organizaţii. Asociaţia SPRING a fost oaspete în compania SNC Lavalin România


În ultima perioada am avut placuta surpriză să constatăm că din ce în ce mai multe companii sunt deschise către a vorbi despre hărţuirea morală la locul de muncă sau fenomenul discriminării. Mai mult, am întâlnit angajatori care au facilitat implementarea unor programe de informare, conştientizare şi sensibilizare a angajaţilor cu privire la fenomenele întâlnite în organizaţia pe care o coordonează.

În luna martie a acestui an, Asociaţia SPRING a fost oaspete în compania SNC Lavalin România, unde, preţ de 2 ore, prin reprezentanţii săi, Flori-Ana Andronache şi Ana Maria Benali, experţi mobbing, a moderat o discuţie, având ca tematică harţuirea psihologică la locul de muncă.

Această organizaţie este una dintre cele care şi-au declarat poziţia de „zero toleranţă” faţă de hărţuirea psihologică şi fenomenul discriminării la locul de muncă. Aici există implementat un cod de conduită, unul dintre cele mai valoroase instrumente la îndemâna unei companii în vederea prevenirii fenomenelor mai sus amintite. Acest cod nu numai că este pus la dispoziţia angajatului înspre informare, ci, în momentul angajării, acesta îl semnează că este de acord cu el şi se conformează politicii organizaţiei privind menţinerea unui climat sănătos la locul de muncă.

Această măsură este una foarte importantă întrucât protejează în primul rând angajaţii de potenţialii agresori, dar şi însăşi organizaţia pentru că angajatul va răspunde în instanţă dacă va hărţui psihologic un alt angajat. În companiile unde nu există un cod de conduită în care să se menţioneze faptul că sub nicio formă nu este permis comportamentul abuziv sau discriminatoriu, într-un eventual litigiu de muncă, angajatorului îi va reveni o parte din culpă.

Deşi timpul a fost unul limitat, iar accentul nostru a căzut pe transmiterea unor informaţii şi utilizarea unor exemple din cazuistica întâlnită, care să descrie într-un mod cât mai cuprinzator şi explicit fenomenul, totuşi şi-au făcut loc câteva idei valoroase formulate de participanţi.

Una dintre acestea a fost faptul că fenomenul hărţuirii psihologice nu ar fi atât de des întâlnit dacă nu ar avea nişte rădăcini şi în educaţia noastră. Vorbim aici atât de mentalitatea:

• victimei (a persoanei care până la un punct permite abuzul psihologic din varii motive, cum ar fi: nu îşi dă seama ce se întâmplă, i se pare firesc să fie agresat, i se întâmpla asta şi în şcoală şi/sau familie, frica de consecinţe în cazul reclamării agresorului etc);

• agresorului (persoanei care exercită abuzul pentru că nu i se pare nimic grav în ceea ce face sau pentru că aşa se „conduce” eficient un angajat sau alte motive).

Prin urmare, formarea unei atitudini de non-permisivitate a agresiunii încă din fragedă copilărie rămâne o necesitate. Copilul are nevoie să fie crescut în spiritul educaţiei non-violente astfel încât adultul ce va deveni mai târziu să nu practice atitudinea agresivă sau la cealaltă extremă pe cea submisivă (supusă, obedientă).

Mulţumim gazdei noastre, compania SNC Lavalin România pentru ospitalitate şi pentru prilejul creat de a împărtăşi din expertiza noastră angajaţilor şi de a-i motiva să prevină acest comportament indezirabil în viaţa cunoscuţilor prin a le oferi informaţia necesară.

De asemenea, dorim să felicităm compania pentru bunele practici şi frumoasa cultură organizaţională pe care le promovează şi implementează!






Sursa:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.440387316063953.1073741837.335005859935433&type=1
===================================================
===========================================================
====================================================================

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Links Menu (Blogroll)